< O hidratare corectă înseamnă o capacitate de concentrare mai bună
hidratare

O hidratare corectă înseamnă o capacitate de concentrare mai bună

Din momentul în care îți este sete, organismul îți transmite că are nevoie de hidratare. Atunci când transpiri, mergi la baie sau sunt schimbări de temperatură, organismul tău pierde apă. Cu atât mai mult cu cât există activitate fizică intensă, ai febră sau ești răcit. Pe de altă parte, cei care fac yoga, au parte de antrenamente intensive sau consumă alcool sunt mai predispuși deshidratării.

Dificultăți de concentrare = lipsă de hidratare

Dacă întâmpini dificultăți atunci când vine vorba să te concentrezi, e un semn că e nevoie să bei apă. Dacă te simți confuz și uiți, încearcă să bei și mai multă apă deoarece toate aceste lucruri se întâmplă pentru că ai nevoie de hidratare.

Procesul de hidratare este esențial pentru menținerea circulației sângelui și temperaturii corpului, pentru funcționarea metabolismului și eliminarea toxinelor. Toate contribuie la o digestie bună, la obținerea și menținerea greutății optime, precum și la frumusețea pielii. Corpul uman este format din aproximativ 70% apă, iar asta înseamnă că atunci când nu îndeplinește necesarul de apă indicat, va încerca să se mențină hidratat folosindu-se de celelalte lichide din corp.

O hidratare corectă presupune un consum de apă constant

Vara, atunci când temperaturile sunt ridicate, corpul transpiră mai mult și elimină automat mai multă apă din corp, ceea ce înseamnă că este necesar să oferi organismului tău o hidratare corectă. Cum poți face asta?

  • bea apă treptat (procesul de hidratare se produce atunci când bei apă puțin câte puțin deoarece în acest mod este asimilată mai bine. În cazul în care bei mai multe pahare dintr-o dată, apa va fi mai repede eliminată din organism).
  • include sucuri naturale, ceaiuri din plante, lapte sau supe (majoritatea fluidelor sunt benefice, iar diversitatea lor te va ajuta să fii hidratat într-un mod natural).
  • include în meniul alimentar fructe și legume (castravetele, salata verde, ridichiile, roșiile, ardeiul gras, pepenele, ananasul sunt câteva exemple de alimente care conțin apă, minerale, vitamine și fibre).
  • moderează consumul de cafea și băuturi carbogazoase (au efect diuretic)
  • renunță la alcool (deshidratează sever)

Un alt aspect important în hidratare este reprezentat de temperatura la care sunt consumate aceste băuturi. Dacă lichidele sunt foarte reci, organismul va consuma mai multă energie pentru a restabili echilibrul dintre temperatura băuturii și cea a corpului uman. Mai mult decât atât, lichidele foarte reci acționează negativ asupra faringelui și laringelui, producând inflamații și constipație.

Apa este esențială atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea mentală. Cu o hidratare corectă, capacitatea de concentrare este mai mare, iar productivitatea este sporită, apa crescând eficiența efortului intelectual.

 

Un comentariu la „O hidratare corectă înseamnă o capacitate de concentrare mai bună

Comentariile sunt închise.

Articole similare

Începe să tastezi termenul de căutare mai sus și apasă Enter pentru a căuta. Apasă ESC pentru a anula.

Înapoi sus